Oktober 2020:
Na lang wachten, op een complexe opbouw, hebben wij eindelijk de nieuwe Scania met 165 TM Palfinger in gebruik mogen nemen. De vrachtwagen en kraan bevallen zeer goed en we hopen u hiermee langdurig van dienst te kunnen zijn. Hier een aantal foto's van de aflevering en een aantal klussen.
Juli 2020:
We zijn weer enige tijd verder en we kunnen wel stellen dat er veel is gebeurd in de tussentijd, namelijk:
de voorgevel van onze hal heeft een flinke opfrisbeurt gehad, de gevel is volledig bekleed met beplating en we zijn van één overhead-deur van ruim 4 meter breed 3,98 meter hoog naar twee overhead-deuren van ruim 7,5 meter breed en 4,5 meter hoog gegaan. Nu is het in en uitrijden van de hal een stuk eenvoudiger geworden en komt het minder voor dat er in de ochtend meerder wagens naar buiten gereden dienen te worden voordat men kan vertrekken. hier nog wat foto's van het resultaat:
Tevens is er tussendoor nog een toevoeging aan ons wagenpark gedaan, er een een Krone-trailer bijgekomen, 13,6 meter lang met schuifzeilen welke overlengte hebben in de lengte en hoogte on zodoende ook buitenmaatse ladingen goed kunnen afdekken, schuifdak wat in vier verschillend rijhoogtes gezet kan worden om hogere ladingen ook meer te kunnen nemen, achterdeuren waarvan het portaal verbreed kan worden om zodoende brede en zware lading met kraan in de trailer te kunnen zetten, de trailer is eveneens voorzien van een onderschuif-laadklep. Wij zijn erg trots dat wij deze trailer. welke een duidelijke uitbreiding is van ons mogelijkheden, aan ons wagenpark hebben kunnen toevoegen. Binnenkort zullen wij alle mogelijkheden van de trailer gaan uitproberen, op dat moment zullen er uiteraard foto's gemaakt worden welke aan dit verhaal worden toegevoegd. De komst van deze nieuwe trailer was voor ons ook reden om een oudere schuifzeilentrailer van de schuifzeilen te ondoen en zodoende een 13,6 meter lange vlakke trailer te creëren. In eigen werkplaats hebben we de vloer voorzien van twist-locks, rongen, breedteborden en gereedschapskisten waardoor de trailer breed inzetbaar is geworden.
November 2019:
Na een lang traject van uitdenken en ontwerpen zijn inmiddels de fabrikanten, Scania en Palfinger, druk bezig om de bestelde kraan en onderwagen te fabriceren. In Januari zal begonnen worden de twee samen te voegen tot een zeer indrukwekkende en op uitgebreide schaal in zetbare machine. Deze wagen zal een belangrijke toevoeging zijn aan ons wagenpark en een uitbreiding van onze specialismen. Het betreft een 5-assige Scania trekker met een Palfinger 165 TM kraan voorzien van een 24 TM jib. Wij staan te popelen om deze machine in gebruik te nemen, echter zullen wij nog even geduld moeten hebben. De verwachte levertermijn zal halverwege 2020 zijn. Details/specificaties volgen later.
Oktober 2017:
Na "te" lang wachten is dan nu eindelijk de nieuwe, lage schuifaanhanger geleverd door GS Meppel, Wederom weer een prachtig staaltje techniek en daarom een mooie toevoeging aan ons wagenpark. Deze aanhanger maakt het mogelijk om een 20Foot container en een 10 meter bouwkeet, of iets met ongeveer dezelfde afmetingen namelijk 6 meter en 10 meter in één keer te kunnen vervoeren met één combinatie. Hieronder een aantal foto van de aanhanger in uitgeschoven toestand, meer foto's volgen later.